Ferrari Modelisme 1/18 Ferrari 1/18
Accueil  |  Forum  |  Actualités miniatures  |  Encyclopédie des Ferrari 1/18  |  Contact


 FAQFAQ    RechercherRechercher   Liste des MembresListe des Membres 
  ConnexionConnexion    S'enregistrerS'enregistrer  Association rosso18Club Rosso18    Ebay   

Non affiché aux utilisateurs identifiés
308 GTB /Huffaker IMSA GTU Racing Car [1990]

 
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Forum Ferrari Modelisme 1/18 Index du Forum -> Juste pour le plaisir des Yeux ! - La Compétition
Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant  
Auteur Message
forza348
Expert(e) Ferrariste
Expert(e) Ferrariste


Age: 36
Inscrit le: 05 Fév 2007
Messages: 1321
Localisation: 03 allier

MessagePosté le: Jeu Aoû 14, 2008 12:26 pm    Sujet du message: 308 GTB /Huffaker IMSA GTU Racing Car [1990] Répondre en citant

voici une Ferrari à vendre sur Anamera que je ne connaissait pas:

et voici le lien pour plus de photos et d'infos: http://www.anamera.com/en/detail/car/28149/index.html?no_cache=1&ret=202
_________________
Lle seul site français entièrement consacré à la 348:
http://ferrari348.e-monsite.com/
Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Visiter le site web du posteur
pevosan
Expert(e) Ferrariste
Expert(e) Ferrariste


Age: 50
Inscrit le: 10 Oct 2007
Messages: 1995
Localisation: ...

MessagePosté le: Jeu Aoû 14, 2008 12:55 pm    Sujet du message: Répondre en citant

c'est marrant, j'ai imprimé les photos ce matin même Laughing

à partir d'une GTO Bburago, ça doit pas être trop compliqué à réaliser Exclamation
_________________
...
Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé MSN Messenger
Alex
Expert(e) Ferrariste
Expert(e) Ferrariste


Age: 50
Inscrit le: 30 Déc 2005
Messages: 1380

MessagePosté le: Jeu Aoû 14, 2008 3:45 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Tuning ... beuark
Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
la-loutre
Enzo lui-même
Enzo lui-même


Age: 43
Inscrit le: 16 Mar 2004
Messages: 31321
Localisation: Lyon / Villeurbanne

MessagePosté le: Jeu Aoû 14, 2008 4:27 pm    Sujet du message: Répondre en citant

"Estimate: $120,000-$160,000 US

Chassis No. 003

Offered Without Reserve

390bhp @ 9600 rpm, Ferrari 308 based four-cam alloy fuel-injected V8 engine, Hewland DGB 5 Indy-Car style transaxle, space frame steel tubular chassis with inboard rocker arm suspension and shock absorbers, four-wheel disc brakes. Estimated curb weight: 2,000lbs. Wheelbase: 92.1"

Even though it was not built with racing in mind, the 308 GTB was soon seen in European competition. Ferrari’s “unofficial” race shop, Michelotto of Padova, built 11 Group 4 racing 308’s which garnered many trophies for their gentlemen driver owners in the 1980s. An even wilder version of the 308 was to be fabricated in California for the International Motor Sports Association’s “GTU” Class by the Huffaker Engineering Company.

Joe Huffaker began his race car design and fabrication career in the late 1950s when he built a series of winning SCCA production racers for Kjell Qvale, the British Motor Corporation’s (BMC) west coast importer and distributor. Not limited to SCCA production sports cars, Huffaker also built Trans-Am’s sports racers called “Genies”, as well as Indy cars. Huffaker drivers over the years reads like a “who’s who” of American motorsport and includes such fabled names as Walt Hansgen, Pedro Rodiguez, Dan Gurney, Augie Pabst and Bobby Unser.

In 1990 Huffaker built three I.M.S.A. GTU cars – the example pictured here being one of them – chassis number 003, the only one originally offered for sale by the project’s backer Bill Freeman. I.M.S.A.’s liberal rules resulted in a racer that owed little to the original Ferrari 308 GTB, save for its engine and exterior appearance. The Huffaker chassis is a “4120” tubular space frame featuring F1 style in-board rocker arm suspension arms, springs and shocks. The highly modified fuel-injected four-cam V8 Ferrari engine is mounted longitudinally in the chassis and is connected to an Indy-car type Hewland DGB-5 transaxle. Four air jacks provide speedy pit stops. The GTO style composite body is entirely removable via Dzus fasteners. Most ancillary components are USA sourced for ease of service and replacement.

When Bill Freeman commissioned these special cars, chassis no. 001 was to be his own “Fine Car Store” Works entry, with 002 and 003 destined to be customer cars. With all three cars completed by fall of 1990, the team laid plans for the 1991 I.M.S.A. season when disaster struck in the form of a rule change, which antiquated the cars with one stroke of a pen! A sad conclusion to this chapter of the Huffaker 308 GTB story, especially since Freeman had reportedly invested about a million dollars! Today one car is in a private collection and the other has enjoyed considerable racing success as a SCCA GT2 racer.

Chassis no. 003 car was advertised for sale by Freeman at $365,000 in 1992 with the following description: “The ultimate state-of-the-art racing machine based on a Ferrari 308 GTB with design and construction by Huffaker Engineering. Unbeatable for Ferrari Club events – this is the car Ferrari should have built for the enthusiast Club Member”.

Since 003 was never raced in its day, having only been tested, it is still in “like-new” condition. Although RM Auctions always urges a purchaser’s own preparation prior to track use, a recent full service, including an engine compression check, tune-up and a change of fluids by respected Ferrari technician Gregory Jones of Stuart, Florida found this Huffaker Ferrari to be in “absolutely excellent condition”.

This is an unbeatable opportunity for an enthusiast to acquire a professionally constructed Ferrari racing machine for about 25 cents on the dollar!
"
Aucune des 3 produites n'a jamais courue a cause d'un changement de reglementation












_________________
Président de l'association Rosso18 www.rosso18.com
Fondateur de Ferrari Modelisme
Facebook FerrariModelisme : FerrariModelisme
Facebook Rosso18 : Rosso18Models
Twitter : @FerrariFM
Instagram : laloutre69
Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Visiter le site web du posteur
Sharknose
Ferrariste de Compet'
Ferrariste de Compet'


Age: 51
Inscrit le: 18 Sep 2007
Messages: 870

MessagePosté le: Jeu Nov 27, 2008 7:21 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Non ce n'est pas du Tuning c'est simplement les versions courses des voitures américaines engagées en catégorie IMSA USA comme les Porsches d'ailleurs qui sont autant retravaillées
Il y a eu plusieurs versions de cette 308 engagées en course aux USA d'ailleurs on croirait de vrai 288 GTO
Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Lionel
Ferrariste de Compet'
Ferrariste de Compet'


Age: 53
Inscrit le: 11 Jan 2007
Messages: 505
Localisation: moselle

MessagePosté le: Jeu Nov 27, 2008 7:41 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Citation:
d'ailleurs on croirait de vrai 288 GTO

C'est vrai qu'il ya plus qu'un air de famille Smile
_________________
Une Kyosho sinon rien!
Une Kyosho ne se compare qu'à l'original!
Vends 365 GTB/4 Daytona Thomson.
Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé MSN Messenger
Sharknose
Ferrariste de Compet'
Ferrariste de Compet'


Age: 51
Inscrit le: 18 Sep 2007
Messages: 870

MessagePosté le: Jeu Nov 27, 2008 9:37 pm    Sujet du message: Répondre en citant

C'est une coque en résine posé sur un chassis tubulaire, il ne doit pas rester grand chose d'une vrai 308 à par le moteur
Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Montrer les messages depuis:   
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Forum Ferrari Modelisme 1/18 Index du Forum -> Juste pour le plaisir des Yeux ! - La Compétition Toutes les heures sont au format GMT + 1 Heure
Page 1 sur 1

 
Sauter vers:  
Vous ne pouvez pas poster de nouveaux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas éditer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas supprimer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas voter dans les sondages de ce forum



www.ferrari-modelisme.com


Powered by phpBB © 2001 phpBB Group
Traduction par : phpBB-fr.com